Yoga för hjärna, hjärta & hand

Nya kurser startar 1 & 2 februari 2022. Mer info kommer snart.

Yoga Mjuk startade 3 november 2021

Vi samlar dagligen på oss spänningar fysiskt, mentalt och emotionellt. Vissa av dem har lagrats under lång tid. För att leva i glädje och positivitet behöver vi lätta på dessa spänningar, gärna varje dag.

Djup avslappning sker sällan helt av sig själv. Vi behöver ofta en teknik för att uppleva den där riktigt djupa avslappningen.

I den här kursen får du lära dig övningar som befrämjar djup avslappning. Med regelbunden träning av de här teknikerna kan djupt liggande spänningar släppa och du får mer energi över till det du vill göra i livet.

I kursen ingår kroppsrörelser och positioner för att lösa upp spänningar i muskler och leder, samt Yoga nidra, en djupavslappnings- och meditationsteknik för att lösa upp spänningar i djupare liggande spänningar.

Inga förkunskaper krävs.Om det är svårt att sitta på golvet går det bra att använda sig av en stol.

Onsdagar kl. 17.00-18.00
Kursen startar 3 november
Sista kursdatum 22 december
Pris: 1100:-
Top ⇒

Anmälan

  • Kom ihåg att kryssa i att du inte är en robot annars går inte anmälan iväg.

För mer info om hur vi behandlar dina uppgifter läs här
Betalnings- och avbokningsvillkor läs här
Top ⇒

Privata Yogaklasser

Om du inte kan eller vill göra yoga i grupp de tider som kurserna ges så kan du kontakta mig för privatklasser.
Läs mer här!

Våra kurser

Våra kurser i yoga och meditation följer ett holistiskt sätt att lära ut yoga enligt Satyananda Yogas principer. Kurserna inkluderar fem moment - yogateori, kroppspositioner (asana), andningstekniker (pranayama) liggande meditation (Satyananda Yoga Nidra) och sittande meditation.


Kurserna är uppbyggda som en process där vi bygger vidare och går djupare med de yogaövningar vi gått igenom i tidigare klasser och kurser. Klasserna är väl genomtänkta i förväg. Läraren kombinerar denna struktur med sin intuition och känsla för gruppen och dess behov. Det säkerställer att ingen i gruppen blir lämnad åt sitt öde. Gruppen avancerar som en helhet under kursens gång.

Betalnings- och avbokningsvillkor läs här

Att tänka på

  • Ha mjuka och bekväma kläder på dig under yogautövandet.
  • Det bör gå 3 timmar från det att du äter en större måltid till klassen. Något lättare ex frukt går bra att äta timmen innan.
  • Undvik att dricka vatten under klassen - det är dock bra att dricka före och efter.
  • Vänligen stäng av mobilen innan du kommer in i kurslokalen.
  • I yogarummet praktiserar vi mouna, "medveten tystnad" - undvik samtal som inte är direkt relaterat till undervisningen. Även utanför yogarummet bör högljudda samtal undvikas.

    Ovanstående är till för att du ska få ut så mycket som möjligt av din yogakurs.

Våra riktlinjer och åtgärder angående minskad smittspridning:
Yogaskolan följer riktlinjerna och rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten.
Kurserna ges på Yogaskolan och live online via zoom.
För att delta online behöver du en dator/smartphone eller surfplatta samt internetuppkoppling. Inget annat behövs.
Varje klass spelas in och finns tillgänglig under kursperioden för alla som går kursen.

Med hänsyn till alla gäller följande på Yogaskolan:
Tvätta händerna med tvål och vatten när du anländer till Yogaskolan.
Håll avstånd till varandra.
Ta med egen yogamatta eller ett tygstycke att lägga på den yogamatta som finns.
Stanna hemma om du har förkylningssymtom, även lindriga sådana. Du kan istället delta live online via zoom eller använda inspelningen vid ett annat tillfälle.