Yoga för att väcka och utveckla
din inre potential

Lavandula Yogaskola 20 år
2001-2021  

Nya kurser startar vecka 44, den 1 & 3 november

I mån av plats kan du prova första kurstillfället på den kurs du är intresserad av. Hör av dig till mig.

Måndag kl. 6.15-7

Måndag kl. 18.30-20.15

Onsdag kl. 17.00-18.00

Pågående kurser
Kurserna avslutas vecka 43, den 25 och 27 oktober. Fördjupningskursen pågår till den 8 december.

Måndag kl. 6.15-7.00 - Yoga Morgonpigg (endast online)
Onsdag kl. 18.30-20.30 - Yoga Fördjupning tema Pratyahara (tillgång till inspelningarna t.o.m. årets slut)
Torsdag kl. 17.15-18.15 - Yoga Mjuk tema Andning
Torsdag kl. 18.45-20.30 - Yoga Grundkurs

Vi erbjuder kurser & retreater i Yoga & Meditation, enligt Satyananda traditionen - en klassisk form av yoga som inkluderar träning av kropp och sinne samt utvecklandet av en harmonisk livsstil.
I våra kurser ingår kroppspositioner och rörelser (asanas), andningsteknik (pranayama), träning i medveten närvaro,
Yoga nidra, djupavslappning, koncentration och meditation samt yogafilosofi och teori.
Alla kan praktisera yoga och vi har kurser på olika nivåer.

Nyhetsbrev

När du anmäler dig till nyhetsbrevet godkänner du också att vi får använda dina uppgifter enligt vår policy.

Kalendarium

Våra riktlinjer och åtgärder angående minskad smittspridning:
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.

  • Kurserna ges på Yogaskolan och sänds samtidigt online via Zoom, samt spelas in.

Med hänsyn till alla gäller följande på Yogaskolan:

  • Tvätta händerna med tvål och vatten när du anländer till Yogaskolan.
  • Håll avstånd till varandra.
  • Ta med egen yogamatta eller ett tygstycke att lägga på den yogamatta som finns.
  • Stanna hemma om du har förkylningssymtom, även lindriga sådana. Du kan delta live via zoom eller följa inspelningen en annan dag.
Allmänt förebyggande åtgärder mot smitta:
  • En allmänt förebyggande åtgärd mot luftvägsinfektioner är att undvika att röra vid ansiktet eller ögon samt att undvika nära kontakt med sjuka människor.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, före måltid, mathantering och efter toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
  • Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.
  • Stanna hemma när du är sjuk för att undvika att smitta människor på bussen, ditt arbete eller där du är nära andra.